ONZE DIENSTEN

De Simpelheid van Inspiratie

Trendzaken is geen trendbureau dat werkt met Big Data & ingewikkelde digitale analyses. Wij kijken juist naar handelingen binnen het ritme van het dagelijkse leven. Deze handelingen zijn heel eerlijk en geven dus oprechte informatie maar jullie als bedrijf iets van kunnen leren. We onderzoeken de tijdgeest en analyseren de samenleving om op deze manier consumenten-, retail- en markttrends te filteren, specifiek passend bij jullie branche. Deze trendanalyse stelt jullie in staat om innoverende concepten te ontwikkelen, passend de huidige tijdgeest en de nabije toekomst.

Trendwatcher en oprichtster Silvia Naber heeft van jongs af aan al een nieuwsgierigheid naar de ritmes in onze samenleving en waarom mensen een bepaalde richting op bewegen. Ze weet heel goed hoe ze trends en ontwikkelingen moet analyseren op een dieper niveau en weet de lijnen vooruit te zetten en deze ontwikkelingen op een visueel duidelijk manier te vertalen. Deze kracht vormt de basis voor Trendzaken en onze verdere diensten.

Meer over onze diensten

TRENDONDERZOEK

TREND TOUR

VISUELE STRATEGIE

“Altijd fijn samenwerken met Silvia! Na het uitdiepen en aanpassen van onze communicatiestrategie, was het tijd om het visuele stuk aan te pakken. Want welke beelden gebruik je nou wel of niet, en wat zeggen deze over je organisatie? Silvia heeft voor ons een praktische beeldstrategie, met verschillende richtingen, uitgewerkt die ons helpen hierin de juiste keuzes te maken en meer eenduidigheid te creëren. De behoefte aan eenduidigheid en consequentie werd hierdoor nog meer aangewakkerd en zo kwamen we uiteindelijk tot de behoefte aan een merkboek. Waarin niet alleen visuele richtlijnen staan; maar ook communicatierichtlijnen, ons DNA én een klein stukje strategie. Dit helpt ons de neuzen niet alleen intern, maar ook extern dezelfde kant op te laten wijzen. Silvia heeft hier ons fantastisch en op een eigen wijze in begeleid en een prachtig Proefdiervrij merkboek opgeleverd.”

Romy Penningnieuwland, Proefdiervrij

Silvia is een analytische trendonderzoeker met veel gevoel voor de huidige tijdgeest. Ze weet tendensen te vertalen naar mooi beed. En de oppervlakkig hypes van de grote ontwikkelingen te scheiden. Daarnaast is ze bovenal een vriendelijke en prettige persoonlijkheid, waar het fijn samen werken mee is!

Marielle Bordewijk, Studio Marielle Bordewijk

Ik werk al jaren (sinds 2015) heel graag met Silvia, omdat zij als geen ander niet alleen de consumer trends aanvoelt maar deze ook weet om te zetten in de juiste beelden. Ze helpt me bij verschillende nationale en internationale merken met haar trendresearch en trendbeelden. Gewoon een kanjer!

Silvia heeft de mooie combinatie van creativiteit en inzicht. Ze pakt haar opdrachten grondig aan en visualiseert dat wat vandaag of morgen is. Ze is onmiddellijk een natuurlijk onderdeel van een groter team, maar werkt net zo goed op zichzelf. Bij Silvia ben je daarmee altijd in goede handen.

Marleen Zaalberg, Pepperbrands